Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
V.O.P. (Všeobecné obchodné podmienky) prevádzkovateľa
internetového obchodu a stránky ITCA.
pre kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického
obchodu (www.itca.sk)
ČL. 1 - ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
1.1
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú
práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej
medzi predávajúcim, ktorým je ITCA s.r.o., so sídlom I. Olbrachta 900/6 911 01
Trenčín, IČO: 51317303, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín,
Oddiel : Sro, Vložka č.35965/R, DIČ: 2120677999, IČ DPH : SK2120677999 (ďalej
len „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“) a kupujúcim (ďalej „kupujúci“ alebo
„zákazník“), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: ITCA s.r.o.
Sídlo: I. Olbrachta 900/6 911 01
Trenčín
IČO: 51317303
Zápis: v Obchodnom registri
Okresného súdu Trenčín, Oddiel : Sro, Vložka č.35965/R
DIČ: 2120677999
IČ DPH: SK2120677999
Prevádzka: ITCA s.r.o. , Trenčianska
1879/18 Nové Mesto nad Váhom 915 01
Email: kontakt@itca.sk
Bankové Spojenie:
IBAN: SK78 7500 0000 0040 2551
3871
BIC (SWIFT): CEKOSKBX
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky
kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tn@soi.sk
tel. č. 032/640 01 09
fax č. 032/640 01 08
https://www.soi.sk
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.2 Prevádzkovateľ internetového obchodu zverejňuje zoznam
tovarov, ktoré ponúka zákazníkovi a umožňuje zákazníkovi tovary objednávať
prostredníctvom aplikácie na internetovej adrese: https:/www.itca.sk,
(ďalej iba "elektronický obchod"). Tieto obchodné podmienky sú
viazané na nákup v elektronickom obchode. Zaškrtnutím políčka pred odoslaním
objednávky formou elektronického obchodu zákazník vyjadruje, že si všeobecné
obchodné podmienky prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu a všetkým
podmienkam, a že s nimi súhlasí.
1.3 Nákup tovaru prostredníctvom elektronického obchodu môžu
uskutočňovať fyzické osoby a právnické osoby bez ohľadu na právnu formu.
1.4 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci zaškrtnutím
políčka pred odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým,
že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú
vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na internetovej stránke elektronického
obchodu www.itca.sk, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej
predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke
kupujúcemu (ďalej len ako "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi
predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a
reklamácii tovaru.
1.5 Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu
zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných
podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými
obchodnými podmienkami.
1.6 Informácie o tovare uvedené v katalógu elektronického
obchodu sú čerpané z verejne prístupných zdrojov a oficiálnych stránok výrobcu.
Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo na zmenu informácií o
tovare uvedených v katalógu elektronického obchodu bez predchádzajúceho
upozornenia. Kupujúcemu však pred uzavretím kúpnej zmluvy s predávajúcim budú
uvedené hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe. Farebné zobrazenie
tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich
bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem
iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého
zobrazovacieho zariadenia.
ČL. 2 - OBJEDNÁVKA, OBJEDNANIE TOVARU, POTVRDENIE OBJEDNÁVKY, SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
2.1 Pokiaľ nie je pri danom tovare uvedené inak, tovar,
ktorý je uvedený v katalógu elektronického obchodu si zákazník objednáva
postupom uvedeným v návode "Ako nakupovať". Tento návod je viditeľne
umiestnený v menu elektronického obchodu.
2.2 Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou
zákazníka v databáze prevádzkovateľa internetového obchodu.
2.3 Po zaslaní objednávky bude zákazníkovi zaslaný informačný email s predmetom "objednávka č.", ktorý potvrdí zaradenie objednávky na spracovanie. Týmto zatiaľ nevzniká kúpna zmluva medzi dodávateľom a zákazníkom a ani sa nepotvrdzuje objednávka. Na uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.
2.4 Po overení disponibility tovaru a platných cien
prevádzkovateľ internetového obchodu objednávku zákazníkovi potvrdí emailom
alebo telefonicky. Pri potvrdení objednávky bude potvrdená celková cena
objednaného tovaru a služieb spolu s termínom dodania a ďalšie náležitosti,
ktoré stanovujú právne predpisy Slovenskej republiky. V prípade zistenia vyššej
ceny za tovar, ako bola uvedená v katalógu elektronického obchodu, má
prevádzkovateľ internetového obchodu povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so
zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Kupujúci má v
takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť. Udelením súhlasu zákazníka so zmenou
ceny a následným potvrdením objednávky zo strany prevádzkovateľa internetového
obchodu sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý v zmysle príslušných ustanovení
Občianskeho zákonníka.
2.5 V prípade, že si kupujúci po telefonickom alebo mailovom
potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia
od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu
vzniknutej škody a to vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné
doručenie objednávky.
2.6 Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za
návrh zmluvy a sú považované za záväzné.
2.7 Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na
uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim.
2.8 Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim
je e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom
prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a
termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim.
2.9 Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a
špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o
cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje
o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a
termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho,
údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom
registri a pod.) a ďalšie náležitosti, ktoré stanovuje zákon.
2.10 V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej stránke predávajúceho spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci objedná tovar v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je oprávnený objednávku kupujúceho stornovať. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
ČL. 3 - PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
3.1 Predávajúci je povinný:
- dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim
kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo
vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
- zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy
SR,
- bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu
s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na
trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu.
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej
alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie
tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v
slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2 Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie
kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3 Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu
vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar
kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na
náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky
alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné
prostriedky vrátené v lehote do 14 dní od storna objednávky na ním určený účet,
pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
3.4 Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverené k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru na svojich predajniach a to v prípadoch, kedy je dodávka tovaru kupujúcim platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
ČL. 4 - PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
4.1 Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
4.2 Kupujúci je povinný:
- prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej
lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
- nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
- potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom
alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.3 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite,
termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
objednávky.
4.4 Kupujúci – spotrebiteľ, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na adresu: kontakt@itca.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona 391/2015 Z.z.
4.5 Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom
platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
4.6 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ
– fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v
rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou
zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje
sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za
začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
4.7 Podrobnejšie informácie o celej problematike nájdete v
Zákone č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v Nariadení
Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v zákone č. 102/2014 o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku (znenie od 1.2.2016).
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s predávajúcim ITCA s.r.o. je Slovenská obchodná
inšpekcia Bajkalská 21/A, P.O.BOX 29, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo
iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo
voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sa obráti.
ČL. 5 - DODACIE A PLATOBNÉ PODMIENKY
5.1 Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov,
typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
5.2 Po vystavení faktúry bude tovar odoslaný k zákazníkovi,
ak si túto službu objednal. Predávajúci zašle spolu s tovarom daňový doklad -
faktúru, prípadne i dodací list a záručný list ak je dodávaný spolu s tovarom).
5.3 Ak sa nedohodlo inak, prevádzkovateľ internetového
obchodu sa zaväzuje tovar dodať do 30 dní od emailového potvrdenia objednávky
zákazníkovi. Ak prevádzkovateľ nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa
prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej
primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej
lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.4 Pri dodaní tovaru je zákazník oprávnený otvoriť doručenú zásielku pred kuriérom a zistiť, či je jej obsah kompletný a nejaví známky poškodenia (platí v prípade doručenia predajcom – rozvozy ITCA). V prípade, že zásielku doručuje kuriérska spoločnosť je nutné vizuálne skontrolovať zásielku, ak sa zistí nekompletnosť alebo poškodenie, je zástupca predávajúceho (kuriér) povinný vyhotoviť Zápis o škode s uvedením rozsahu a povahy vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí kupujúci. Zákazníkovi striktne odporúčame ihneď po prevzatí zásielky tovar doma úplne vybaliť a zistiť či nie je mechanicky poškodený. V prípade mechanického poškodenia sa zaväzuje bezodkladne informovať prevádzkovateľa internetového obchodu ktorý s ním dohodne ďalší postup! Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu. Pokiaľ je doručená zásielka viditeľne poškodená, nepodpisujete doručovateľovi dodací list, kým za jeho prítomnosti neskontrolujete tovar pod obalom! V prípade poškodenia tovaru zdokumentujte poškodenie (najlepšie fotografiou), spíšte reklamáciu s doručovateľom a bezodkladne o tejto skutočnosti informujte prevádzkovateľa.
5.5 Pokiaľ zákazník (kupujúci) bezdôvodne odmietne prevziať
a zaplatiť dobierkou riadne dodávaný tovar bez predchádzajúceho písomného
odstúpenia od zmluvy, vzniká prevádzkovateľovi internetového obchodu nárok na
uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o
doručenie tovaru, určené podľa platného cenníka prepravnej spoločnosti za pokus
o neúspešné doručenie tovaru.
5.6 Miestom plnenia zmluvy (dodania tovaru) sa rozumie sídlo (bydlisko), alebo miesto podnikania kupujúceho uvedené v informáciách o zákazníkovi pri objednávaní tovaru. Tovar bude dodaný prevádzkovateľom s využitím služieb tretích subjektov (Kuriérska služba), ak nebude vyslovene dohodnuté inak. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
5.7 V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na
miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar
osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad
svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať
protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie
tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál
alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie.
Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na
mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci.
5.8 Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie
tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.9 Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu
na dohodnutom mieste, a prevzatím tovaru prechádza vlastnícke právo k tovaru na
kupujúceho.
5.10 Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho pri
prevzatí tovaru kupujúcim. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa
uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona, nadobúda vlastnícke právo k tovaru až
úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
5.11. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru
predávajúcim v lehote uvedenej v bode 5.3. týchto obchodných podmienok odstúpiť
od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť
kúpnej ceny bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom aký použil kupujúci pri svojej
platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby
boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
5.12 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri
osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným
prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na
internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
5.13 Pri platbe na dobierku je zákazníkovi popri cene tovaru
účtovaný aj príplatok podľa aktuálneho cenníku prepravy, ktorý je uvedený na
stránke elektronického obchodu. Celkovú platbu dobierky zákazník v plnej výške
uhradí kuriérovi pri prevzatí zásielky.
5.14 V prípade platby prevodom na účet, zákazník zrealizuje
platbu bezodkladne po potvrdení objednávky, najneskôr však do 3 kalendárnych
dní. Zakúpený tovar bude vyexpedovaný až po zaplatení jeho ceny, čím sa rozumie
pripísanie celej ceny tovaru vrátane prípadného príplatku za prepravu na účet
prevádzkovateľa internetového obchodu. Ak nebude platba prevádzkovateľovi
internetového obchodu pripísaná na účet do troch kalendárnych dní od potvrdenia
objednávky, má právo predmetnú objednávku stornovať.
5.15 Pre urýchlenie vybavenia objednávky vybraných produktov
je požadovaná platba vopred a to: CARDPAY-om, cez eVUB, cez VIAMO, Apple Pay,
Google Pay alebo TATRAPAY, Revolut. Informácia o pripadnej nutnosti platby
vopred je uvedená pri produkte. Ide hlavne o produkty vyrábané na mieru – počítačové
zostavy, softvér, alebo sú to elektronické licencie.
5.16 V prípade, že zmluvným stranám vznikne nárok na
vzájomné vrátenie poskytnutých plnení, vyrovnajú si tieto záväzky do 14 dní od
vzniku práva na vrátenie plnení, t.j. od platného odstúpenia od kúpnej zmluvy.
ČL. 6 - KÚPNA CENA, POŠTOVNÉ A BALNÉ
6.1 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu
tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v
čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len
ako "kúpna cena").
6.2 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna
cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.3 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za
dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí
tovaru.
6.4 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej
zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi
predpismi SR a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
6.5 Cena za poštovné a balné sa účtuje na základe platného cenníku prepravcu.
6.6 Cena tovaru zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH) a
recyklačné poplatky. V niektorých prípadoch cena nezahŕňa náklady na doručenie
objednaného tovaru do miesta určenia, ktoré je poskytované ako doplnková služba
(tieto prípady špecifikuje cenník dopravy uverejnený na stránke e-shop.itca.sk).
Všetky akcie platia do vypredania zásob,
pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
6.7 Prevádzkovateľ internetového obchodu môže zmeniť pred
potvrdením objednávky cenu tovaru uvedenú v katalógu elektronického obchodu pri
objednávkach všetkých výrobkov v prípade zmeny právnych predpisov, zmene
menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov
tovaru, alebo pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená. O tejto
skutočnosti je prevádzkovateľ internetového obchodu povinný informovať
zákazníka. Prevádzkovateľ internetového obchodu má pred potvrdením objednávky
povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka.
Kupujúci má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.
6.8 Pri nákupe v internetovom obchode nie je možné
uplatnenie akýchkoľvek klubových, členských alebo zamestnaneckých zliav.
ČL. 7 - NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
7.1 Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza
vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm.
a) Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
(ďalej len "Zákon"), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho
v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar
od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď
tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a
kupujúci tovar neprevezme.
ČL. 8 - VIAZANOSŤ PONUKOU, STORNOVANIE OBJEDNÁVKY
8.1 Prevádzkovateľ internetového obchodu je viazaný ponukou vrátane ceny tovaru od potvrdenia objednávky elektronickou správou s predmetom "Potvrdenie objednávky" až po uplynutie lehoty na dodanie, ktorá bola dohodnutá so zákazníkom. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, kedy Kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému spoločnosti ITCA s.r.o., je prevádzkovateľ oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo Kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku. ITCA s.r.o. v takomto prípade Kupujúceho informuje o takejto skutočnosti. Príklady, kedy môže dôjsť k chybne zverejnenej cene sú najmä nasledujúce:
- cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje
nákupnú cenu),
- u ceny tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic,
- zľava na tovar presahuje viac ako 50%, bez toho aby tovar
bol súčasťou zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie označenej
špeciálnym symbolom.
8.2 V prípade, že objednávka nebola potvrdená – minimálne
však v lehote do 24 hodín od jej prijatia, má zákazník právo ju stornovať
prostredníctvom e-mailu, resp. telefonicky. V takomto prípade nie je
zákazníkovi účtovaný storno poplatok.
8.3 V prípade, že si kupujúci po telefonickom alebo emailovom potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody a to vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.
8.4 Ak zákazník stornuje objednávku z dôvodu nedodržania
publikovanej ceny alebo dodacej lehoty prevádzkovateľom internetového obchodu,
storno poplatok mu nebude účtovaný a uhradená záloha alebo celá suma mu bude
vrátená bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 kalendárnych dní odo
dňa doručenia oznámenia o stornovaní objednávky bezhotovostným prevodom na
bankový účet určený kupujúcim, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak.
8.5 Zákazník môže objednávku stornovať zaslaním žiadosti na
e-mailovú adresu kontakt@itca.sk alebo osobne na prevádzke predávajúceho, (ITCA
- Trenčianska 1879/18 Nové Mesto nad Váhom 915 01)
8.6 Prevádzkovateľ internetového obchodu má právo stornovať objednávku,
ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar
zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá
je uvedená v elektronickom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne inak.
8.7 Prevádzkovateľ internetového obchodu má právo stornovať
objednávku aj v prípade, ak sa nemôže skontaktovať so zákazníkom - telefonicky,
mailom (do 14 prac. dní od prijatia elektronickej objednávky od zákazníka,
alebo od jej potvrdenia).
8.8 O stornovaní objednávky bude zákazník preukázateľne
informovaný telefonicky alebo emailom.
ČL. 9 – SPRACOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely
riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou,
povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.2 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely
riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou,
povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla
vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú
adresu.
9.3 Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Profil - Správa informácií o GDPR .
9.4 Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl.
6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z
27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o
voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné
nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), predávajúci ako
prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy
spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže
spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v rámci
predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je
nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo
zmluvných strán.
9.5 V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže
predávajúci po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe
oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho
marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch,
zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.
9.6 Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi
kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm.
a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel
uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
9.8 Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje
kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že
sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý
zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými
údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
9.9 Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby
zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu
dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
- a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1.
týchto obchodných a reklamačných podmienok preukazujúce totožnosť
predávajúceho,
- b) kontaktné údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby
predávajúceho,
- c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie
kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania
osobných údajov,
- d) že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej
zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný
poskytnúť,
- e) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f)
Nariadenia, že oprávneným záujmom, ktorý predávajúci sleduje, je priamy
marketing,
- f) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť,
ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov
alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
- g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie.
9.10 Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje
v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu
ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
9.11 Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje
kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
- a) totožnosť a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných
prípadoch zástupcu predávajúceho,
- b) kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
- c) účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako
aj právny základ spracúvania,
- d) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje
predávajúci alebo tretia strana,
- e) okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných
údajov, ak existujú,
- f) v relevantnom prípade informáciu o tom, že predávajúci
zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej
organizácii,
- g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej
určenie,
- h) informácie o existencii práva požadovať od predávajúceho
prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo
obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na
prenosnosť údajov,
- i) právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
- j) informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov
zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na
uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné
následky neposkytnutia takýchto údajov,
- k) existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane
profilovania.
Kupujúci má právo získať od predávajúceho kópiu osobných
údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené
informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže predávajúci
účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
9.12 Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 9.11
písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje
právo podľa bodu 9.11, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
9.13 Kupujúci má právo u predávajúceho namietať voči
spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú
spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom
súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie,
predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo
dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje dotknutého
kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.
9.14 Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa
neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných
údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho
práva môže uplatniť zákonný zástupca.
9.15 Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť
kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 9.11 v stručnej, transparentnej,
zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované.
Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými
prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.
9.16 Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe
žiadosti kupujúceho, poskytne predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v
každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
9.17 Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu
plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho
predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené
nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov
- Slovenská pošta, a.s., so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99
Banská Bystrica, IČO: 36631124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č.803/S
- Gebrüder weiss s.r.o., Diaľničná cesta 20, 90301 Senec, IČO:
31341381, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel:
Sro, vložka číslo: 4263/B
- DPD Slovensko, Direct Parcel Distribution SK s.r.o.,
Technická 7, 821 04 Bratislava IČO: 35834498, DIČ: 2021648739, IČ DPH:
SK2021648739, Obchodný register okr súdu BA1
- Zásielkovňa s. r. o., so sídlom Kopčianska 3954/39, 851 01
Bratislava, IČO: 48136999, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu
Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 105158/B
ČL. 10 - ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
10.1 Zákazníkovi vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov, do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru resp. odo dňa
uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického
obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil
informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo
ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
tovaru, alebo ak sa
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.2 Zákazník - spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty
tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v
klasickom "kamennom" obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar
používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Primeraná starostlivosť o
tovar musí byť zachovaná.
10.3 Vrátený tovar zasielajte kompletný a nepoškodený bez
zjavných známok neprimeraného alebo nadmerného používania. Tovar vráťte so
všetkým príslušenstvom. Odporúčame vám tovar poistiť. Zásielky odoslané na
dobierku nepreberáme. Tovar zasielajte prosím späť v pôvodnom obale,
nepoužívaný a nepoškodený v vrátane príslušenstva (originálny doklad o kúpe,
záručný list, návod na použitie atď.) na adresu: ITCA s.r.o. Trenčianska
1879/18 Nové Mesto nad Váhom 915 01.
10.4 Na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa vzťahujú body 8.3 a
2.5 týchto Všeobecných obchodných podmienok. Náklady na vrátenie tovaru znáša
zákazník.
10.5 Zákazník si svoje právo na odstúpenie od zmluvy môže
uplatniť do 14 dní odo dňa doručenia tovaru, písomne, elektronickou poštou na
adrese kontakt@itca.sk. Telefonicky a zaslaním SMS správy právo na odstúpenie
od zmluvy uplatniť nemožno.
10.6 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z
dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak
závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je
schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami
alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o
tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu
za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu najneskôr však v
lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým
spôsobom aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne
na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
10.7 Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby
zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu
dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
- svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1 týchto
obchodných podmienok,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť,
ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v
akceptácii,
- účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej
zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
- že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a
priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú
adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla
vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou
osobou,
- že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť.
10.8 Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné vyplniť tu (kliknutím
sem sa Vám zobrazí formulár na odstúpenie od zmluvy)
10.9 Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára
na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto Všeobecných
obchodných podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované. Kupujúci je
odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s
príslušenstvom vrátane originálneho dokladu o kúpe, záručného listu, návodu na
použitie a pod. a podľa možnosti v
originálnom obale a to zaslaním alebo prinesením na adresu ITCA s.r.o. Trenčianska
1879/18 Nové Mesto nad Váhom 915 01. Zásielky odoslané na dobierku
nepreberáme. Odporúčame tovar poistiť.
10.10 Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od
začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci
odstúpil.
10.11 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom
ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od
zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle
oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie
lehota na odstúpenie od zmluvy.
10.12 Po odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúci vráti
kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s
uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru.
Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si
kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia
ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi
na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo
dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej
zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri
platbe predávajúcemu, ak sa kupujúci nedohodol s predávajúcim na inom spôsobe
úhrady.
10.13 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky
platby podľa bodu 10.14 týchto Všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako
mu bol tovar od kupujúceho doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie
tovaru späť predávajúcemu. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim
uhradená kupujúcemu až po doručení tovaru späť na adresu uvedenú v bode 10.11
týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo po predložení dokladu
preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
10.14 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo má
porušené plomby alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok
na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného
stavu resp. právajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia
hodnoty tovaru.
10.15 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa
odstúpenia od zmluvy zaslať späť alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s
príslušenstvom vrátane originálneho dokladu o kúpe, záručného listu, návodu na
použitie a pod. a podľa možnosti v originálnom obale.
10.16 Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša priame náklady
na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie
tovaru. Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša priame náklady na vrátenie
tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom
pošty. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať
vopred.
10.17 Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad
týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ
sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien za ktoré kupujúcim vybraný prepravca
poskytuje svoje služby vo výške od 3,90- EUR do 75,00- EUR.
10.18 V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností
uvedených v týchto podmienkach, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a
účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa
bodu 10.14 týchto Všeobecných obchodných podmienok kupujúcemu a zároveň má
nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
10.19 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy predmetom
ktorej je:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s
výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí
od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku
ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre
jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo
skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je
vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po
dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.
10.20 Ak ste si zakúpili tovar ako živnostník alebo firma s
platným IČO, právo na odstúpenie od zmluvy vám nevzniká - nákup na IČO sa riadi
Obchodným zákonníkom.
ONLINE FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
ČL. 11 - ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto
Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto
Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
11.2 V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej
forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.3 V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za
dobu používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa
doručenia) do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu, resp. odovzdaním tovaru
kuriérskej službe za účelom jeho prepravy predávajúcemu.
11.4 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi
bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom
listových zásielok, prípadne telefonicky.
11.5 Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického
obchodu sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o
elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona
č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
ako aj zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník a týmito Všeobecnými
obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) upravujúcimi podrobnosti pri ich
uzatváraní a realizácii. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim
sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak
nie je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito
Všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník,
v platnom znení.
11.6 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť
voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.
11.7 Kupujúci zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky
potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu
a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
ITCA s.r.o. 2023